kladdkaka!


Ja jag vet, har varit lite inaktiv har på bloggen men det finns ju inte så mycket att säga när jag jobbr och sen kommer hem och gör absolut ingenting.. Men här kommer nu ett recept på typ den godaste och kladdigaste kladdkaka jag ätit! Det är inte mitt recept, jag har fått det av Ellen och jag bakade den i lördags.


Börja med att ta fram alla ingredienserna: Socker, mjöl, kakao, ägg, vaniljsocker och smör och sätt sedan på ugnen på 175 grader


Skär upp 150 gram smör 


Låt det smälta i en 2 literskastrull 


När allt har smält häll i 3 dl socker


1 dl kakao


och en tsk vaniljsocker och blanda ihop det


Sedan ska äggen i, 2 ägg, rör i ett i taget 


Och till sist 2 dl vetemjöl


Häll i smeten i en smörad och bröad form, dock blir det godare om man använder kokos eller mandelmjöl istället för ströbröd


Ställ in kakan i ugnen i ca 18 minuter så blir den kladdig och god!


KLART! Ät med grädde eller glass och njuuut!

Kommentarer
Postat av: Moster

Ser gott ut! Glömde du att glömma ett ägg ;-)

Svar: Hahha jo men det var ju bara två som skulle va i och jag kan meddela att den blev vääldigt kladdig ändå :))
Johanna Rodell

2012-07-12 @ 12:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0