Mycket pengar

Alltså den här Nya Zeeland-resan, ja jag ser jättemycket fram emot det så klart. MEN igår fick jag min värd"familj" och det visar sig att denna resan inte kommer bli riktigt som jag tänkt mig. Måste tänka om väldigt mycket faktiskt. Det var också då det verkligen gick upp för mig hur mycket pengar jag faktiskt har lagt på detta. Om jag ska vara ärlig så är ju anledningen till att jag bokade detta att det kändes lite som att jag aldrig skulle få mitt körkort och därför aldrig kunna åka iväg som au pair men jag ville verkligen komma iväg och göra något, inte bara plugga direkt. Då kollade jag på alternativ och sedan var det ca 6000 kr rabatt om man bokade innan 1 augusti om jag inte mins fel, i vilket fall var det ca 4 dagar efter att jag ens börjat kolla igenom alternativen och så blev det som det blev!

Alltså jag vill ju fortfarande jättegärna åka och jag hoppas verkligen att det blir en minnesvärd och häftig resa men jag har alltid haft svårt för när saker inte blir som jag tänkt mig eller som det är planerat så känner att jag måste smälta detta ordentligt nu innan jag kan vara lika taggad som jag varit innan. Dessutom måste jag försöka komma över det faktum att jag som sagt "slösat" (så som det känns nu men förhoppningsvis inte känns efter resan!) massa pengar som jag kunde haft senare i mitt studentliv. Men få försöka hitta något jobb i NZ också och sedan komma hem och jobba i sommar och kanske vinna på triss så kommer det kännas bra igen!

Nej nu får jag tagga till mig! Hur många får egentligen chansen att åka till andra sidan jorden i flera månader??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0