Nyårslöften

Okej. Det känns som att det passar att skriva om detta så här dangen innan. Problemet är väl att jag inte har haft några nyårslöften de senaste typ 5-6 åren. Men ska vi försöka här då. 
 
1. Leva mer hälsosamt (för att det är ALLAS nyårslöfte så måste ju ha med det.) Ska försöka börja träna mer när jag är i NZ får se vad det blir men får bli något för är trött på att va så plöffsig. 
 
2. Utnyttja alla möjligheter till fullo, tacka ja till fler saker. Träna på att vara lite mer spontan och hitta på roliga saker så att jag verkligen kan uppskatta mitt sabbatsår. Kan ju även fortsätta med det efteråt också men speciellt i Nya Zeeland känner jag, vi tar en sak i taget. Jag vill inte att jag ska bli besviken på min upplevelse bara för att jag sitter hemma och läser istället för att träffa nya människor och prova nya saker.
 
3. Vara glad och utåtriktad. Vara snäll mot alla jag möter. Ge alla en chans. 
 
4. Vara duktig på att hålla kontakten med mina vänner och min familj, inte tappa kontakten bara för att vi inte går i samma skola eller bor i samma stad eller ens samma land eller ens samma världsdel längre. Ska lyckas med det! Vill inte tappa vänner bara för att vi alla är ute och far i denstora världen.
 
Det var väl det jag kom på för tillfället. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0