Christchurch 16/4

Som sagt åkte bussen väldigt väldigt tidigt denna morgon. Väldigt tidigt. Jag gick upp 5.15 för behövde verkligen duscha, om någon är intresserad. Det var tortyr för det var i princip ingen värme överhuvudtaget inne på toaletten/duschen så det var ett dåligt beslut. Ett ännu sämre beslut var att inte ta med torrschampoo denna resan, ytterst korkat och oruttat! Iallafall, uppe med tuppe med avfärd mot Christchurch!
 
Väl framme så hade jag planer med att träffa Anton, som också gick på EF, och hans flickvän Josefin och gå på en vinprovning. Så vi gick i princip til första bästa (närmsta) ställe som såg bra ut, de hade kollat upp det tidigare. Snälla som de är så gav de mig vinprovningen i födelsedagspresent! HAde varit tillräckligt med present att de bara ville följa med med tanke på att hälften av dem inte ens gillar vin. Det var kul också för vi fick välja själva vilka vi ville smaka, kanske inte så det brukar gå till men roliagre när vi kände igen vilka viner det var vi provade. Så vi satt där med vin och ostbricka (läs: kexbricka med en brieost) i nästan 2 och en halv timma. Personalen kollade lite konstigt på oss. 
 
Sen åkte vi in tillstan där vi hittade ett väldigt speciellt shoppingcenter. Sen gick vi runt lite i en vacker park som heter nåt särskilt som jag verkligen inte kan komma på i skrivandets stund så redigerar det senare! Sen åkte vi tillbaka och jag tog flyget tillbaka till Auckland efter en lång och otroligt rolig resa genom sydön!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0