Christchurch 28/3-29/3

Kvällen den 28:e klockan 18.30 lyfte mitt plan från Auckland till Christchurch. Åkte med New Zealand Airlines så fick se dears väldigt speciella säkerhets-film, sök på den på youtube! Planet tog 1 och en halv timma och sen landade jag och kom på hur korkat det var att 1. inte boka ett hotell närmare flygplatsen eftersom jag va tvungen att ta mig tillbaka dit morgonen efter eller 2. kolla upp hur jag skulle ta mig från flygplatsen till vandrarhemmet men men jag hittade en shuttlebuss och tog den in till stan. Checkade in och frågade efter lämpligt ställe att äta på. Finns inga snabbmatsställen där. Hela stan är ju rätt förstörd sän jordbävningen, eller jordbävningarna kanske jag ska säga för några år sedan så MCDonalds var inte prioritet. Mataffär var 20 minuter bort och ville inte gå på restaurang så det blev kakor till middag, en strålande början på min resa när det kommer till mat. Stannade på rummet resten av kvällen och somnade relativt tidigt eftersom jag var tvungen att gå upp tidigt för att komma tillbaka till flygplatsen och hoppa på Stray-bussen. http://www.straytravel.com/explore-your-pass-options/hop-on-hop-off/south-island-passes/ron-pass/ detta var det 'passet' jag hade om någon är nyfiken.
 
Dagen efter gick jag upp runt 7, försökte ta bussen men missade det faktum att jag var tvungen att betala med kontanter så var tvungen att åka taxi istället. Hann gå runt endast några minuter i stan innan jag åkte så såg inte så mycket av Christchurch denna gången tyvärr men avslutade även där och hade då en dag att utforska, kommer till det om några in lägg och runt 70 bilder från andra ställen! Var på flygplatsen drygt en timma för tidigt så åt frukost där och väntade sen på bussen. Den var lite försenad men sen var vi iväg på början av min 2,5 veckor långa resa runt sydön! 
'
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0