Invercargill 10/4-11/4

Och det var så långt söderut jag kom. Man kunde välja att åka till Stewart Island och sova där och sen spendera förmiddagen dagen efter där men det kosta för mycket för att betala det de villa ha för färjan över så valde att avstå. Tog det väldigt lugnt på kvällen, Jag och en annan tjej från bussen lagade pasta tillsammans som blev väldigt god även om den innehöll lite mer morot än vi hade tänkt oss. Dagen efter spenderades med att åka runt i bussen till olika stränder här och var och leta efter pingviner, sjölejon, delfiner mm. Tyvärr lyckades vi inte med detta så får väl bli en annan gång men det var väldigt vackert överallt (som vanligt) ändå så helt okej dag. Vi var tvungna att dra ut på tden för att vänta på dem som skulle komma tillbaka från Stewart Island. Vi fick se en förstenad (petrified) skog från måånga miljoner år sedan som liksom blivit sten och så klart "ligger ner". Fick också se en ödla som var en dinosarie eller något sådant. Var lite oklart men något sånt. Börjar bli väldigt trött nu (i skrivandets stund inte på resan) så detta blir sista inlägget för idag och jag vet att det blev lite flummigt men här kommer bilder på vackra platser AKA mer berg och vatten ;)
 
Okej jag har offeciellt tappat kontrollen. Ingen som helst spärr på hur många bilder som borde läggas upp. Jag gick upp 5 i morse okej? Jag kan inte ansvara för mina handlingar med såna vilkor.  Och jag är alldeles för trött för att nu skriva vad som är på varje bild och var det är men det kan ju va roligt att gissa och kanske inte är superviktigt ändå. Borde lägga upp detta imån istället men blir väl mer spännande så här.. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0