Milford Sound 9/4-10/4

Från Queenstown åkte vi till the Deep South som alltså i princip är allt söder om Queenstown. Vi åkte först mot Milford Sound som ska va ett av de vackraste ställena som som finns. Det var väldigt coolt men det regnade hela båtturen som vi hade där vilket så klart betydde massa moln vilket betyder sämre vy över det hela men ändå. Inte helt fel har bara blivit bortskämd vid det här laget men jag säger som vid sjön, googla på det för bättre bilder på hur det ska se ut. Vägen dit var dock också vacker (som vanligt hahah) och föraren hade massa histora om stället ( både maori-historier som kan vara mer eller mindre sanna med jättar mm och vanlig historia om hur det fick spränga sig genom berget frö att komma dit och innan dess klättrade de över ett riktigt högt berg)! Okej det var ju väldigt spännande men orkar inte dra alltihopa plus är inte säker på att jag ens kan återberätta allt korrekt.
Sen spenderade vi kvällen på Gunn's camp som också hade sin histora ( går säkert att googla om nån är tillräckligt nyfiken) och där hade vi ännu en gruppmåltid vilket var väldigt trevligt. Detta var ett väldigt speciellt ställe, det var bokstavligt talat mitt ute i ingenstans. Vi hade definitivt ingen mottagning eller wifi, inga lås på dörrarna för ingen som inte bodde där kunde komma dit och de stängde av strömmen, all ström det var helt kolsvart!, klockan 22. Jupp. Men var ändå ett coolt ställe att bo på en natt. 
Vägen till Milford som sagt 
 
Okej det var väldigt coolt här trots dåligt väder upptäckte jag nu när jag kolla på bilderna igen, när det ser ut som skuggor bakom bergen är det inte jag som suger på att fota och skakar sönder kameran, det ser ut så så det var ju ändå häftigt!
Vägen ner till Milford Sound
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0