Mt. Cook 14/4-15/4

Helt nya människor, ny buss och ny förare. Japp så såg det ut när vi lämnade Queenstown. Eller nja ärligt talat så var det några från tidigare bussen men över hälften var nya och jag var bara halvt kompis med 3 stycken men det var okej! Inte så mycket att säg om vagen dit, vi åkte upp på ett berg eller liknande iallafall och där var det snö sen kom vi till en sjö tror jag att det var där vi också stanna för bilder. Högtalarna på denna bussen var riktigt värdelösa så det var svårt att höra vad han sa så jag vet inte vad det hette men två olika ställen någonstans mellan Queenstown och Mt. Cook ser ut så här: 
 
Sen kom vi fram till vandrarhemmet runt 14, det var väldigt fint faktiskt. Har blivit expert på vad man ska bedömma hos vandrarhem efter denna resan! Efter att vi hade flyttat in i rumen var det dags för promenat till Mt.Cook. Vi hade väldigt tur med vädret och det var sol hela tiden. Blev lite kallt på tillbakavägen men det var bara att gå lite fortare så löste det sig. Det var väldigt vackert här med, börjar inte det ordet bli uttjatat? Jag lägger upp bilder nu istället så kan ni njuta av dem och inte mitt skrivna babbel. 
Detta är inte Mt. Cook, detta är på vägen dit 
Inte detta heller, fortfarande en bit kvar. Mt. Cook gömmer sig runt vänstra "hörnet" på detta berget här
Detta är samma som det första som folk som la märke till solens position förmodligen lyckades klura ut
Tagen på vägen vi vandrat så fel håll 
 
And there it is!
Där är det igen
Närbild. Men vi är fortfarande inte vid slutet av promenaden, har endast använt min zoom. Kan ni se det som der ut som ett ansikte nära toppen??
Här är däremot så långt vi kunde komma!
En bild där jag inte skymmer alltihopa
Denna va ju himla skev, kaaanske skulle lagt de 5 sekundrarna det krävs på photoshop för att fixa men måste ju visa att jag är mänsklig och ibland råkar ta någit snea bilder också.
Nu går vi tillbaka
Tillbakablick på tillbakavägen så detta är alltså åt det hållet vi gick mot Mt. Cook, förvirrade? Det är ett berg med snö. Det såg coolt ut.
Och nu var det berg med snö och rosa himmel. Oh so pretty. 
Rosa himmel, berg och en väldigt ofokuserad jag, autofokus (eller möjligtvis fotografen) tyckte uppenbarligen berget var viktigare, kan hålla med. Det var allt från Mt. Cook 
 
ps. Mt. Cook är Nya Zeelands högsta berg, det är det som gör det speciellt och varför vi går för att kolla på det. Bara lite sidonot sådära om det var oklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0