Queenstown 11/4-14/4

Eftersom vi var tvungna att vänta på färjan innan vi kunde åka tillbaka mot Queenstown hade vi en beräknad ankomsttid klockan 19.30, vi var tyvärr sena och kom inte fram förrän 20.30 vilket var extra segt för denna kvällen så var det ca 10 personer, bla några av mina närmsta kompisar, från EF och vi hade bestämt att ses på en bar.. 20.30. Så ja jag var sen till det. Tog en evighet att checka in och sen gå till rummet, byta om och sen gå ut igen men när vi kom dit upptäckte vi (en av de som skulle mötas hade jag träffat på samma buss som jag var på så vi delade rum och gick tillsammans) att vi inte var sist, faktiskt så saknades mer än hälften. Tråkigt för de som fått vänta himla länge men skönt att inte vara den enda. Det var jättekul att se alla igen och vi hade en väldigt rolig kväll och natt men det var tråkigt att säga ett ordentligt hej då till de flesta som jag inte kommer se på väldigt länge om ens överhuvudtaget. Tog inga bilder denna kvällen, är oftast väldigt dålig på att ta bilder ute, förmodligen för att jag aldrig tar selfies vilket är det enda normala människor fotar ute.
 
Nästa dag blev en väldigt lat dag. Gjorde i pricip ingenting, stanna på rummet länge för det spöregna så kände inte för att gå ut. Sen gick jag runt i stan och kollade flera butiker innan jag mötte upp samma tjej som jag delade rum med och vi gick till fergburger för en sen lunch. Sen gick vi tillbaka på rummet igen och väntade på att äta middag. Vi upptäckte att några från föregående dag hade blivit fast här pga vädret så bestämde oss för att ses även denna kvällen. Innan vi såg gick jag och min rumskompis till en kakbutik och beställde varsin caramel cookie sunday som var helt underbar men liiite för mycket och liiite för söt så klarade inte av att äta hela. Efter det gick vi för att möta upp de andra och hade ännu en väldigt bra kväll men lite tidigare för alla skulle upp följande morgon. 
 
Dagen efter var jag uppe klockan 07.00, tog på mig så mycket kläder jag bara kunde och begav mig iväg för dagens aktivitet: ridning. Jag skulle rida en tur som visade några av ställena där de filmade till Sagan om Ringen-filmerna. När vi kom fram tillstallet fick vi fylla i hur många gånget vi varit på en häst tidigare ( 0 ) och sen fick vi hjälm, stövlar och en extra kappa som även täckte benen. Jag hade nu på mig: leggins+ Dr Denim-Jeans, 2 par strumpor (och stövlar), linne + 3/4-tröja + tjocktröja + skinnjacka + regnajacka + kappan jag fick låna+ en sjal och vantar. Vi åkte till där vi skulle strata turen och blev tilldelade hästar, min hette Charleton. Vi började rida och det var väldigt roligt faktiskt vill väldigt gärna göra det igen någon gång. MEN. Jag har aldrig varit så kall i hela mitt liv!! Jag tog inga bilder alls under tiden även om man kunde ha gjort det bara för jag inte ville ta av mig vantarna, om jag hen hade kunnat röra fingrarna. Mina tår domnade väl bort halvvägs iväg och alltså nej. Det var också tyvärr ganska molningt så vi fick inte riktigt all utsikt. Vi stannade när det var ca 10 minuter kvar och hon som ledde oss tog bilder på oss en och en. Medan man väntade kan jag tala om att det bara blev värre, skakade och huttrade och fick hoppa av hästen och gå en bit för jag började känna mig yr hahah. Nej det var inte behagligt. Sista sträckan snöade det också så det kändes ungefär som när man åker skidor och får snö i ansiktet pga vinden. Bara att här hade jag inget som täckte ansiktet överhuvudtaget. 
 
Det var fortfarande en väldigt bra tur och det var himla kul att rida ( om man en kan kalla det det egentligen eftersom jag inte ens behöve styra hästen som bara följde ledar hästen.) även om det tog ca 3 timmar innan jag var helt varm igen. Så fort jag kom till vandrarhemmt tog jag en lång varm dusch för att värma mina tår framförallt men också resten av mig. Sen låg jag i sängen med tre lager kläder på över och underkroppen och täcke och filt och försökte hålla vämen. Jämför detta med två dagar tidigare när jag var i Queenstown och gick runt i linne. Tog bilder längs vägen till och från stallet och även på sjön som är samma som sist, jämför bilderna. Hint: dessa har snö på sig! 
Detta är alltså i Queenstown, tror jag la upp en liknande bild förra vändan. 
 
Ooch dessa va på vägen från stallet, som var i Glenorchy, vet att jag har en väligt vacker hjälmfrisyr men just då hade inte mitt hår högsta prioritet.
 
Tog tyvärr inte lika många bilder denna gången, som ni förmodligen märkte, men det var helt enket alldeles för kallt för att ens tänka på att gå ut utan full skidmundering om det inte var ett nödläge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0