Wanaka 5/4-6/4

Från Franz Josef åkte vi vidare. Vi hade ett lunchstopp vid Lake Matheson, spegelsjön (antar jag är översättningen), och det var tyvärr lite molnigt så googla för bättre bilder men det var fortfarande coolt. 
 
Ni kommer se att jag blir bättre på att se till att jag också är med på bilder lite då och då för kom på att det är ändå dem jag kommer kolla på mest igen förmodligen... Iallafall när någon som kan fotografera någorlunda har tagit dem. 
 
Efter sjön åkte vi vidare och hade ett till stopp på nån strand. 
Alla gick fram till vattnet för att ta bilder
Stannade sen vid ett vattenfall, hela tiden är på vägen mellan Franz Josef och Wanaka men vet inte de exakta platserna för antecknade inte det och tyckte inte det var superviktigt heheh men har ju ungefärligt iallafall. 
 
Efter detta stoppet hade vi bråttom för några skulle på en aktivitet på eftermiddagen så vi hade inte tid att stanna någonstans men vi lyckades ändå övertala vår förare att stanna 5 minuter för fon när det såg ut så här:
Det var såå vackert, vet att man inte kan se ordentligt på bilder vilket är frustreerande men när vi var där såg det inte verkligt ut! Vägen fortsatte och det såg lika vackert ut där men va tvungen att ta de bilderna från bussen så kvalitén är sämre men you get the idea. 
 
Framme i Wanaka så gjorde inte jag nån aktivitet men vi gick på en bio som hade flera ska vi säga speciella säten, de hade stora fotöljer eller soffor eller så kunde man sitta som i en bil, filmen vi såg var "Kingsman: The secret service" vilket förmodligen var en av de konstigaste filmerna jag någonsin sett! Och ganska förolämpande för svenskar måste jag säga. 
 
Dagen efter var de några som åkte helikopter för att se Wanaka sjön på bästa möjlig sätt men jag var osäker på om jag skulle klara av en helikopter och ville då inte betala så mycket för det när jag eventuellt bara skulle få svindel och behöva blunda så tog en promenad istället och hade en lugn och behaglig morgon. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0