Hej då Eri

Fredag ar Eris sista dag här så det var väldigt tråkigt. Var på hennes avslutning och så men kommer sakna henne! Extra tråkigt var att jag missade hennes sista middag hemma för jag trodde att hon skuee va hemma torsdag ocg borta fredag för så var det först plnerat men sedan ändrade hon och bestämde tvärtom men då hade jag redan plander på att åka bort över helgen. Jag och 7 andra hade bestämt oss för att hyra en bil åka till Tongariro och sedan göra en vandring där som är rätt känd som heter " Tongariro crossing". Man kan också gå runt men så mycket orkade vi inte. 
 
Vi sa till Helen, min lärare, att vi hade planerat detta för helgen, hennes svar: "Oh, you know that lots of people die there every year? Or gets helicoptered down because of hypothermia" Yäy. Det var ju taggande, sedan fortsätter hon att prata om hur farligt det är och allt vi behöver (som vi inte har he he he) och avslutar med "I hope you have a lovley weekend" och inte sakastiskt som man kan tro nej nej hon trodde seriöst vi skulle kunna se fram emot det fortfarande. Hon bjöd sen på pavlova från vår happy-dollar-kassa och vi hade en trevlig sista lektion med henne. Kommer inte ha henne mer på 6 månader nu så det är väldigt tråkigt!
 
Så efter skolan (med helens tal i åtanke) köpte jag en regn-och-vindjacka och en keps för att va lite mer förberedd iallafall! Alla andra som gått den har nämligrn sagt att det är supervarmt och man kan gå i T-shirt osv så hade inte packat heeelt korrekt. Sedan handlade vi middag, frukost och lunch till vandringen och sedan bar det av. Drygt 5 timmar senare var vi framme vid vandrarhemmet, klockan var då ca 22.30 tror jag. Där började de prata om risken att vulkanen vi ska vandra på sak få ett utbrott och "om ni kan se svart rök och inte vit när ni kommer upp, vänd om och spring därifrån" Också detta var ju mycket uppmuntrande ord. Vi som bara hade gympaskor bestämde oss för att hyra vandringsstövlar där för de sa att det var bättre (kan meddeala att ja det var det!)
 
Sen lagade vi mat eller rättare sagt så lagade jag inte, jag åt bara och tillslut kom vi i säng runt 00.00. 
 
Verkligen hemsk bilde men de andra va ännu värre..... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0