Surfing

Det var sååå jäkla roligt, verkligen häftigt!
 
Idag var jag på Piha beach där det är lite större vågot än på östsidan för mitt livs första surflektion!! Dagen började bra för Ian erbjöd sig att köra oss istället för att v skulle behöva åka till skolan först, vilket gav oss två timmar extra sömn. Dock en negativ sak med detta är att stranden vi skulle till var rätt så lång och det fanns tydligen mer än en parkering vilket ledde till att fick gå runt att leta efter dem under en ytterst lång strandpromenad där sanden är supermjuk och man sjunker ner typ 10 cm för varje steg. Vi var med andra ord helt slut innan vi ens hade börjat. 
 
Men vi hittade dem, blev informerade om att vi var i den andra gruppen som skulle börja surfa senare vilket var perfekt då vi alltså inte hade missat något! När det blev vår tur fick vi gå och kränga på oss de ytters tighta våtdräckterna (eller wetties som de säger här) sedan hade vi en kort genomgång med vad man skulle göra om man blev fast i en av strömmarna som vll dra ut en, hur man ska stå mm. Sedan var det ut i vågorna! Stranden var relativt långgrund, eller rättare sagt gick det lite upp och ner men vi var aldrig längre ut än vi bottnade vilket var skönt. Jag har aldrig svalt så mycket saltvatten i hela mitt liv, jag trillade fler gånger än jag kan komma ihåg, åkte på någon, blev pååkt men tillslut lyckades jag ändå stå upp på brädan precis i slutet!! Och jag har bildbevis för en klasskompis hade precis kommit ner för att kolla på våran grupp och han lyckades ta kort på mig! 
 
Det var sååå roligt, vill definitivt göra om detta om jag hittar tid och pengar för jag vill lyckas med att faktsikt surfa också och inte bara försöka komma upp till stående. Men jag hade superkul ela tiden även när jag bara trillade i vattnet. Nu är jag helt död, det jobbigaste var helt klart att bära brädan till bilden efteråt, man var redan helt slut men va tvungen att gå i sanden med en tung surfbräda (den va inte så tung innan men ni vet hur det funkar) jättelångt! Tveksamt om jag kommer kunna röra mig i morgon, kom hem och sov i ca 2 timmar idag, efter att jag hade ätit allt jag kunde se och druckit 1,5 liter vatten som inte var saltvatten. 
 
Väldigt dåligt väder med massa regn men jag tror det var skönare än stekande sol om jag ska va ärlig, vi var ju ändå ganska blöta såå att säga
Här har de ett TV-programm som heter "Piha rescue" vilket ju inte kändes superbra måste jag säga. Det händer alltså så ofta olyckor här att de kan ha det på TV. Men det kändes bra sen när vi väl började, ledarna hade koll. Vi surfade desutom på de mindre vågorna, inte liksom i jättevågorna som man tänker när man ser på TV!
Så här såg det ut när vi skulle hem igen, massa dimma.
Lyckades stå i ca 5 sekunder men ändå!!
Nästa gång ska jag komma upp fortare och surfa en hel våg minst!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Wow så häftigt! Vad roligt att kunna surfa! Vilka fina bilder på stranden o speciellt den i dimma, spöklik. ..

Svar: Jaa det var jätteroligt!! :D
Johanna Rodell

2015-02-01 @ 09:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0