Update

Veckan som gått har haft flera roliga smår detaljer. I måndags följde jag med några som ska åka hem nu i helgen för de ville shoppa souvenirer, fick mig att tänka på vad jag vill köpa med mig hem (läs skicka då jag inte har plats för ett par nya strumpo i min väska...) I tisdags gick vi upp för one tree hill, det var otroligt vackert där uppe (japp där med..) man kunde se hela Auckland och ja wow. Tyvärr docg min telefon men min kompis tog bild på mig från sin telefon med några får som man kan hitta där. Det ska finnas 7 gånger så många får som människor här ( I Nya Zeeland alltså inte i Auckland) men dessa är de enda man kan komma nära i Auckland och tydligen ska man ha en får-selfie härifrån så vi försökte. 
 
 
I onsdags var det återigen "student night" och eftersom vi denna veckan, och endast denna veckan hade ett schema så att vi började sen på torsdagen plus att i princip halva EF lämnar oss så bestämde vi oss för att utnyttja natten till fullo och sova på ett vandrarhem i stan för att slipp åka hem vid midnatt eller ta en taxi vilket hade kostat mer än vandrarhemmet. Vi började kvällen på en restarang där det på torsdagar har ett erbjudande med 15 dollar för en 500 gram stor biff. Den var enorm. Men väldigt god!
 
ENORM!!!
 
Sen gick vi till en bar och sedan till en klubb och hade en väldigt bra kväll innan vi gick till vårt vandrarhem. Tyvärr så hjälpte det oss inte direkt att vi sov där eftersom vi va tvugna att dela det med 6 andra främlingar och några av dem tyckte det va en strålande idé att gå upp klockan 6 och typ packa om sina väskor tappa allt, gå in och ut genom dörren 48 gånger osv... Möjligtvis lätt överdrift men det var också alldeles för varmt rummet så jag kunde inte somna om. 
 
Vilket ledde till att vi i torsdags va alldeles för trötta för att göra nåt annat än åka hem och sova. Idag var det "graduation day" Väldigt många från skolan slutade idag så det va planerat att vi skulle åka till stranden för avslutningen. Vi som har sånt schema att vi slutade 11.30 va där runt 13. Det var lätt mulet och så men vi tyckte det skulle va kul att spela fotboll. Ingen strålande idé. 
 
Jag sa innan vi började att vi förmodligen skulle skava sönder våra fötter på alla snäckorna när vi spela barfota men vi bestämde oss för att köra ändå. Så klart gick jag in för det så mycket och klumpig som jag är (jag var den enda som trillade -.-) så när jag sprang för fort och ville stanna och vända så tramade jag snett med min högerfot och landade sen på nåt konstigt oförklarligt sätt så att jag lyckades skava upp hela mitt vänsterben. Lyckat. Ärligt talat märkte jag inte att det blödde förrän typ 5 minuter senare och jag trodde inte att foten var så illa heller för jag provade att fortsätta gå och efter någon minut så gick det så trodde den bara var vrickad. Sen började det regna... Detta är alltså en såå bra dag. Så det bestäms att vi ska tillbaka till skolan och ha avslutningen där istället. Det var väldigt tråkigt med alla som lämnar, kommer kännas väldigt tomt! Efter avslutningen gick vi och shoppade, jag fick med mig ett par nya flip-flops för mina gamla funkar verkligen inte längre, alldeles för nedgånga, känner då fortfarande inte så mycket i min fot, det blir lite värre men ändå okej. Sen åker jag hem och då, efter ca en timma av stillasittande, när jag går av tåget och ska vandra de 5 minutrarna det tar upp för gatan så kan jag knappt lägga någon vikt alls på foten. Så får halta in till närmaste supermarket och köpa bandage. När jag sitter utanför sen och tar på det så kommer två olika personer fram och frågar om jag är okej och om jag har någon som hämtar mig osv, folk är så trevliga här!! 
 
I morgon ska vi åka till Waiheke igen, eller ja igen för mig, men denna gången åka runt mer själva och sen gå på vinprovning så det ska bli roligt, har redan varnat att jag kommer gå väääääldigt långsamt men de får ju mer chans att njuta av naturen och det är ju meningen att man ska gå på foten om man stukar den. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så roligt att läsa dina inlägg☺ skulle gärna hälsat på, allt ser så vackert ut o du verkar ha det jättebra 💜

Svar: Ja jag har det jättebra och du är välkommen nr du vill :)) puss
Johanna Rodell

2015-02-20 @ 18:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0