Waiheke vinprovning

Igår var jag på Waiheke igen, men denna gången med andra människor plus att vi gjorde helt andra saker så det var en annan upplevelse. Vi tog färjan vid klockan 11 så var framme strax innan 12. Den här gången tog vi ingen tour-buss utan bestämde oss för att bara åka runt själva. Först åkte vi in till "stan" eeh byn, eller ja det finns några affärer och några restauranger/caféer.
Jag införskaffade mig dessa armbanden.

Sen åkte vi vidare till palm beach. Var lite besvikna faktiskt, när man har varit på coromandel och andra ställen runtomkring Nya Zeeland har man en annan syn på vad en vacer strand är, det var egentligen jättefint det är bara det att vi sett andra som är ännu bättre hehe.

Vi bestämde oss för att åka vidare ganska snart för vi ville äta lunch innan vinprovningen vi hade bokat till 15.45 och man kan inte riktigt lia på bussarna här, det finns en tidtabell men ja det är mer gissningar, den kan komma 10 minuter tidigt eller 40 minuter för sent, ingen som vet! Så vi fick ta en buss som tog oss bort till en mataffär där vi köpte baugetter och salami mm till lunch och åt det på busshållplatsen medan vi väntade på nästa buss.

Men bussen kom någorlunda i tid, den var helt knökad så vissa av de som väntade fick inte följa med. Sen gick vi mot vinprovningen. Två bestämde sig för att inte gå med men vi hade det trevligt ändå. Fick smaka på 5 olika viner för 10 dollar och om man köpte en flaska fick man vinprovningen gratis, kanske brukar vara så inte vet jag men verkar definitivt som smart maknadsföring eller reklam eller vad man ska kalla det. Smart sätt att få folk att köpa vin. Vi hade ju inte tänkt köpa nåt innan vi gick dit men vi gick därifrån med två flaskor iallafall..... Jaja det var roligt och det var för det mesta gott!

Efter vinprovningen gick vi ner till en annan strand där vi åt resterna av vår tidigare picknick och sedan badade i vågorna. Precis när vi gick upp igen började det dock spöregna så vi sprang in på den närmsta restaurangen för att värma oss. Vissa åt, jag åt fish and chips, och andra tog bara en kopp varm choklad. Sen satt vi där tills det blev mörkt och sedan åkte vi hemåt.
Fin frisyr där men det syns att vi har roligt iallafall (visste inte att vi blev fotade innan det blixtrade)