Debatt

De gillar tydligen debatter här borta också. Känns som att det var iallafall halva svenskakurserna i gymnasiet så inte så mycket nytt. Dock så är det så klart svårare på engelska. Vi hade en debatt förra veckan och imorgon ska vi ha en till, dock var det för olika klasser. Ämnena vi fick välja mellan för debatten imorgon var abort, dödshjälp, dödstraff och marijuana, alltså om det ska bli lagligt. Seriöst. Kunde han ha valt mer uttjatade debattämnen? Svar NEJ. Så tråkigt, visst det är superenkelt att hitta argument men man behöver inte tänka själv överhuvudtaget och det är bara så tråkigt. Allvarligt talat. Blööööö. Min grupp valde dödstraff och jag hamnade i mot-gruppen så det blir iallafall lätt att argumentera.

Förutom det så är dock mina kurser väldigt roliga och jag känner att jag lär mig på min General English-kurs så det känns ändå bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0