En bra dag

Idag var en bra dag, första dagen på en lång helg. Gick upp sent, gjorde amerikanska pannkakor till mig och Eri för vi var de enda som fortfarande var hemma. De blev jättegoda om jag får säga det själv. Sedan var jag hemma några timmar innan jag åkte in till stan för att välkomna Hanna och Stina till Auckland. Tyvärr så var det enda vi bestämt att vi skulle ses när de kom, inte ens vart. Bra planering liksom. Men jag resonerade att om deras flyg kom fram 13 behöver de ca en timma på flygplatsen och sen en timma för att komma in till stan och då är det ganska generösa marginaler så var inne i stan vid 15 och började försöka få tag på dem. 
 
Men det var lugnt jag gick runt och njöt av Auckland. Det är nämligen så att staden fyller 175 år och det är firanden hela helgen så det var massor av folk, de hade massa matstånd och till och medkaruseller och grejer. Så det var roligt att gå runt och titta. Sen fick jag tillslut tag på Stina vid typ 16.20 och då hade de precis kommit till hotellet. Så promenerade dit och fick äntligen se dem. Det var jättekul men könns så konstigt när vi liksom är på andra sidan jorden!! Jag upptäckte även att jag verkligen vant mig vid att prata engelska hela tiden heheh, fick tänka en extra gång för att prata svenska när det var jag som startade konversationen. 
 
Efter att de hade fräschat upp sig efter den brutalt långa flygresan gick vi runt i stan i typ en timma, vi fick också bli filmade för en eventuell reklam för en ny app, vi skulle bara reagera på den men vi reagerade nog ganska dåligt hahah fattade ingenting. Sedan åkte de med hem till mig och åt middag så det va supertrevligt. Planerna för imån är stranden. 
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Wow har dom rest runt jorden "bara" för att hälsa på dig? Kram

Svar: Hahah nej nej de ska backpacka här i ca en månad och sedan åka och jobba i Australien, de bara började sin resa här! Kram
Johanna Rodell

2015-01-24 @ 15:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0