International day

Idag hade vi "international day" i skolan. Varje klass hade var sitt utav de länderna som är högst representerade på EF. Dvs de 14 länderna som flest elever kommer ifrån. Jag var från japan för dagen. Hade en knut i håret med pinnar, rött läppstift och vita kläder, precis som alla andra tjejer i min klass. Killarna hade bara vita kläder. Alla hade också via huvudband med sitt namn på japanska på huvudet. Vi bjöd på misosoppa, "äta med pinnar"-lektion och namnlappar till alla, som de japanska eleverna i vår klass skrev på japanska. Vi kom delad tvåa, det var en tävling också nämligen glömde jag nämna.

De andra klasserna hade också olika sorters mat och musik mm. Det var iallafall väldigt roligt. Sen på lektionerna efteråt kollade vi på film och åt "happy dollar"-godis. Vi såg " the 11th hour" som handlar om miljön och klimatändringarna och allt det där men den var faktiskt väldigt bra!

Igår lärde jag mig även skriva mitt namn på japanska, kinesiska och koreanska. Så svårt!! Visste ni att Japan har tre olika alfabet som de typ växlar mellan, verkade superkomplicerat iallafall när Eri försökte förklara det för mig.
 
Eri och jag, hennes klass hade Korea.
Någon spansk sång som spelas
Eris klass satte såklart på Gangnam style.
Svenska, japanska, koreanska, kinesiska. Jag som skrivit alla. Dock med en fusklapp hehe.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Oh,så trevligt och spännande och vad fin du är! Kram

Svar: Ja det va supertrevligt! Hahha tack :) Kram
Johanna Rodell

2015-01-23 @ 13:59:25
Postat av: Mamma

Kul det ser ut ☺ o vad jag tycker Eri o du passar ihop☺ kul att du träffat nån i din ålder o väldigt roligt att nästan alla du umgås med är från asien eller ...inte ..kanske alltid är så långt borta då..

Svar: Ja det var väldigt kul! Hahah ja hon är rolig! Det är bara alla mina huskompisar som är från asien i skolan är jag mer kompis med européer. Ja llite långt borta, blir liksom svårt att ses... puss
Johanna Rodell

2015-01-23 @ 19:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0