Mitt nuvarande hem

Många undrar hur det ser ut där jag bor så frågade idag om det var okej att jag tog lite bilder och la ut och det var helt okej så här kommer det! 
Så här ser det ur när man kommer mot huset dvs ytterdörren, framför är en veranda med tak och väggar på tresidor men en sida är glas(plast?)vägg
 
Här är verandan från sidan så ytterdörren är nu till höger, bordet är där vi sitter och äter.
 
Köket
 
Köket igen från en annan vinkel
 
Vardagsrummet, stor tv till vänster som knappt syns, mycket bekväma möbler! dörrar ut till en liten altan och gräsmatta som man kan sola på (ja jag är medveten om att jag låter som en mäklarsida...) 
 
Så här ser det ut och ni får gärna ignorera min spegelbild då jag inte orkade gå och leta upp nyckeln och fick fota genom glasdörren.
 
Och här är mitt rum! Jag sover vid fönstret. 
 
Jag här en egen spegel-byrå-grej som jag kan sminka mig vid, perfekt!
 
Och gott om plats i hänggarderob och sen en låda var. Jag fick plats med alla mina grejer.
 
Annars funkar allt väldigt bra här. Mina rumskompisar har pratat lite mer och mer nu hela tiden, förmodligen jag också, och de är jättetrevliga verkligen och roliga att prata med faktiskt! Ian, som är min värdperson (värdpappa? inte riktigt säker på vad man ska säga) är också väldigt snäll, han vill att vi ska trivas och det märks. Han är också väldigt bra på att laga mat och det märks, vi har fått coq au vin (stavning??) med nån typ av rotmos och dagen efter fick vi lasagne och idag fick vi en bacon-och-ägg-paj som faktsitk också var god även om jag föredrar de två tidigare som var fantastiska! Inga bilder på maten tyvärr men kan jobba på det!
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Najs! Ligger det centralt eller är det långt till skola mm?

Svar: Det kommer ta ca 40 minuter med tåg men för tillfället tar det ca en timma med buss istället men det ligger bara 5 minuter från stationen i båda ändar så det är helt okej!
Johanna Rodell

2015-01-07 @ 19:06:43
Postat av: Mamma

Så fint det ser ut:) väldigt rena gator! O huset verkar trevligt. Väldigt tråkigt med migränen...hoppas det blir bättre. Kram

Svar: Ja det är väldigt rent och fint överallt faktiskt! Huset är också mysigt:) ja det blir nog bra så snart jetlagen försvinner! Puss
Johanna Rodell

2015-01-09 @ 17:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0