Nyår a la Rodell

En före-bild på mig, eller ja jag har ju lagt på själva grundsminkningen, dvs ex. foundation, och plattat håret.
 
Så här såg jag senare ut under hela kvällen, minus den konstiga minen men det var för att visa ögonskuggan och ja jag har lösögonfransar på.
 
Även lösnaglar på, wow vilken gigantisk hand det blev där. 
 
Så här såg hela jag ut, klänningen var väldigt fin i ryggen också men lyckades inte få nån bra bild på det, de blev ÄNNU grumligare.
 
Nyårsdukning, servetter a la Johanna (egentligen kusten) och dekoration a la Anna ( AKA moster)
 
En närmare titt på Annas fantastiska kreation
 
Förrättsplock: Grön ärtsoppa (heter egentligen puré men det är soppa) , rödbetscarpaccio, zucciniplättar med gravadlax, focaccia, räkgucka a la ingela. Eller ja allt är a la Ingela men de flesta andra har iallafall utgångsrecept. 
 
Huvudrätt: Kalkonrullad med "brunsås"(fantastiskt god sådan), hasselbackspotatis, brysselkål (eller för skåningar som eventuellt läse: rosenkål), och så kallade hacon bacon bönor. Kan ej stava till det faktiska namnet så kör med vår barndomsvariant.

Mitt ansvar: efterrätten: Från vänster till höger ( det var även så det var tänkt att ätas) är det chokladtryffel med bitar av digestivekex och vit choklad med maräng ovanpå, passionsfruktsmousse, creme brylé, Chokladkolapaj, fläder-och-citronsorbet med champange. Den röda tråden i det hela är att allt passar till hallon och även om allt inte passar med varandra så passar det till det som kommer innan och efter, förutom kolan och sorbeten men man kan behöva nåt fräscht efter den mäktiga kolan.
 
Paketleken i väntan på tolvslaget
 
Våra raketer skickades upp i himlen ca 23.45 för att vi sedan allisammans skulle kunna räkna ner och skåla vid tolvslaget på balkongen
 
Vår utsikt från balkongen vid tolvslaget, svårt att få en riktigt bra bild men det var superfint!
 
Det var en underbar nyårsafton även i år. Vi firar alltid med samma personer hemma hos oss, eller ja vi har gjort det så länge jag minns iallafall och jag tycker det är jättemysigt, inte alls samma stress över att hitta den perfekta festen att gå på och sen pressen att det ska bli den bästa kvällen på hela året. Så jag är alltid väldigt nöjd med hur det nya året firas in. Men vem vet, nästa år är jag kanske i Australien. 
 
Ps. Jag ursäktar den värdelösa kvalitén på bilderna men använde mobilen så ja.... Det är ju bilder iallafall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0