Nytt schema

Den här veckan har jag fått ett helt nytt schema och som jag förstår det så är det så här mitt schema kommer fortsätta att vara. Synd för det jag hade förra veckan va bättre... Nu börjar jag 13.40 på mån och 11.40 på tis och slutar 18 båda dagarna. På ons och tors börjar jag 8.40 och går till 15 respektive 13 och på fre börjar jag 11.40 och slutar 15. Helt okej ändå men det var bättre förra veckan.... Men men. Den nya läraren är iallafall jättebra! Känns som att jag kommer kunna lära mig något med henne för hon är väldigt noggrann och rättar och liksom finslipar verkligen vilket är bra.

Jag har varit mer med mina huskompisar (om man kan säga så) och det är faktiskt väldigt kul att vara med så det är ju roligt. Vi fick ju en till huskompis i söndags, hon är från Sydkorea och verkar också trevlig men hennes engelska är inte så bra så det är svårt att prata med henne.

Annars så har jag idag ansökt om ett IRD-nummer som gör att jag inte behöver betala lika mycket skatt tror jag, eftersom jag inte bor här och bara kommer va här en kort tid, så att jag kan jobba! Kommer behöva det. Får verkligen prova på att leva studentliv här. Köpte idag 5-pack med nudlar för 4 dollar (= ca 24 kr) som alltså ger lunch för en hel vecka!! Waaaay. Man vet att man är student när man köper nudlar till lunch. Måste verkligen skaffa ett jobb. Det känns så konstigt att hela tiden tänka på vad jag kan/inte kan köpa. Det är dock bra för hälsan för jag kan inte köpa godis då man kan få en OK lunch för samma pris, kan inte rättfärdiga det ens i mitt huvud. Så blir mest nyttiga eller halvnyttiga iallafall grejer som jag köper! Plus att jag inte äter lika mycket för har helt enkelt inte råd. Men ingen fara jag håller inte på att svälta eller nåt men vill någon skicka lite godis så feel free to do so!!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad vill du ha för godis? Eller kanske ska skicka lite nyttig mat☺ puss

Svar: Vad som helst hahah! Nåt gott och ätbart😁😁 puss
Johanna Rodell

2015-01-14 @ 20:54:12
Postat av: Moster

Stackare! Jag ska tänka på dig nästa gång jag mumsar på en chokladkaka ; -)
Kram

Svar: Hahah så vänligt av dig!
Johanna Rodell

2015-01-16 @ 19:32:23
Postat av: Mormor

Stackars lilla du! Kan man skicka skicka något? En Jansson? Kram

Svar: Hahah mmm ja gärna det! Kram
Johanna Rodell

2015-01-18 @ 17:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0