Shoppingtur

Idag åkte jag och Eri, en av mina huskompisar, in till ett shoppingcenter som ligger bara två tågstationer bort, ca 5 minuter med bil. Det var förvånansvärt likt ett svenskt shoppingcenter dock men det var mysigt. Köpte ett par flip-flopskor för bara 4 dollar (ca 25 kr) för det är typ såna jag använder här för har skoskav från alla andra skor. Sen gick vi in i en bokaffär och jag va frestad att typ läsa alla böcker jag kände igen, dvs såndana jag redan läst. Men jag höll mig från att köpa något den här gången. 
 
Sen gick vi in i en mataffär för att se hur den ser ut, Eri blev överlycklig när hon hittade massor av hennes favoritmärken från Japan så hon lär väl åka tillbaka för att köpa mat. Där förstörde jag också hela grejen med att handla billigt för köpte en läsk som kostade lika mycket som skorna. Dock till mitt försvar så var det en Nyzeeländsk läsk som jag blivit tipsad om att smaka. Den var tyvärr jättesöt, smakade som citronhonung ungefär. Hade gärna haft den lite fräschare när det ändå är citronsmak men men nu har jag provat den! 
 
Jag fick även en ny hårdare madrass till sängen igår för den andra var väldigt mjuk så man kände plankorna genom den. Den nya var dock lite väl hård, halde ont i ryggen när jag vaknade. Så nu har jag båda madrasserna, den hårdare under och den mjuka över. Kommer sova som en prinsessa. 
 
 
 
För er som undrar hur jag packar... Det är en annan anledning till att jag inte kan shoppa, förutom att jag inte vill slösa pengar alltså, jag kommer inte få plats med det i resväskan när jag ska hem för fick sitta på den för att stänga när jag skulle hit så japp..
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kanske sliter ut nåt som du får slänga. .o fylla på med nytt ☺

Svar: Hahah aa det låter som en bra idé!!
Johanna Rodell

2015-01-18 @ 18:42:58
Postat av: Mormor

Oh,vad det låter trevligt!Jag avundas dig och tänker jämt på dig. Och att din resa ska bli till glädje för dig. Kram

Svar: Tack så mycket. Jag har det än så länge jättebra och hoppas att det bara blir bättre! Kram
Johanna Rodell

2015-01-18 @ 23:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0