Skolan

Nu har jag gått en hel vecka i skolan, det är också en hel vecka sedan jag åkte från Sverige lite drygt med tidsskillnaden men ändå! Det känns som att jag varit här mycket längre, både för att flygresan kändes väl i sig som typ en vecka och sen sedan jag kom hit har det hänt så mycket! Dock så är jag helt okej med hemlängltan, dvs den är inte så farlig. Ibland får jag rejäla vågor av hemlängtan och jag vill bara åka hem men det går över på några minuter. Jag har alltid favoriserat försvarsmekanismen förnekelse så jag antar att det är så jag gör även nu, jag förnekar att det är jääääättelång tid tills jag får åka hem igen osv vilket innebär att då jag får som mest hemlängtan är när jag verkligen tänker på att allas liv där hemma fortsätter och har egna händelser som jag missar, alla andras liv står inte på paus tills jag kommer tillbaka, vilket jag så klart är fullt medveten om då jorden inte kretsar runt mig men jag låter bli att tänka på det omedvetet tror jag så ibland kommer det bara en hämlängtansvåg och jag vill hem. Sen händer oftast nåt annat här som får mig att ändå trivas ganska bra. På ett sätt är det ändå en tröst, iallafall för ett kontroll freak som jag, att veta att jag kommer komma hem, detta är bara tillfälligt och för att jag ska ha en upplevelse så jag får se till att sysselsätta mig så mycket jag kan och göra det allra bästa av det här! Men jo ibland så är det inte roligt. Av de jag pratat med i skolan är det dock väldigt olika, vissa har inga problem med det alls och skulle vilja stanna ännu längre medan andra mår jättedåligt och bara vill hem nästan hela tiden. Jag är någonstans mitt i mellan iallafall. 
 
Okej jag hade tänkt skriva om hur det är i skolan.... det gick ju bra när jag börjar med megalångt inlägg om hemlängtan men jaja det blir ett långt inlägg idag med. Tyvärr har jetlag mm gjort att jag haft migrän när jag kommit hem från skolan de tre senaste dagarna, ja jag tar tabletter men de verkar väldigt segt när jag inte får vara i tyst mörkt rum ( vilket inte är en beskrivning som stämmer in på skolan). Därav inget bloggande. Men skolan. Skolan är faktiskt rolig. Första dagen var inte så kul för jag kom in i en klass där nästan alla hade gått med varandra innan, tre va till och med rumskompisar och det ät totalt kanske 12 personer i klassen. Då är det väldigt svårt, tycker iallafall jag, att komma in i gruppen. Men andra tredje och idag fjärde dagen kändes det definitivt bättre, jag pratade mer med dem. Har inte hittat en speciell eller flera speciella men jag kan iallafall sätta mig bredvid någon liksom. Annars har jag blivit bra kompis med några andra tjejer som inte går i samma klass som mig så det är ju också kul men segt då vi inte kan ses så mycket i och med att vi inte har samma lektioner.
 
Jag har lärt mig lite också faktiskt så det är ju trevligt. Eftersom jag betalar massor av pengar för att lära mig engelska så kan man ju hoppas att jag kommer hem och är bättre på det än när jag kom hit! Jag har ett väldigt bra schema också tycker jag! Dock så ska vi tydligen byta inom några veckor vilket är supersegt för så som det är nu är näst intill perfekt... Så hoppas att de ändrar sig och att vi kan få behålla detta.
 
Skolan ligger väldigt nära stationen, tar väl ca 5-10 minuter att gå beroende på hur fort du går så det är väldigt skönt. Detsamma gäller när jag går från huset till stationen och då har jag faktioskt inte så mycket emot att det tar ca 40 min in till skolan. Särskilt inte med tanke på att det tidigaste vi börjar är 8.40 och då går bussen vi måste ta (och senare tåget) 7.40 vilket är samma tid jag brukade ta bussen hemma när jag skulle tidigt till skolan så det blir rätt i tankarna med att gå upp 6.30 och sen gå hemifrån 7.30. 
En del av vägen till skolan 
 
Och här är själva skolan, få ta en annan bild rakt framifrån nån annan gån men hade lite bråttom när jag tog den och sen glömde jag det efteråt... Men 56 Fort street ligger den på och är som jag tror jag nämnde tidigare, nyinflyttad så allt är väldigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0