Waiheke Island

Igår kände jag mig lite sjuk, bara förkyld håller inte på att dö, så jag bestämde mig för att ta det lugnt och bara stanna hemma. På kvällen blev vi sen allihopa inbjudna till Ians kompis som också heter Ian och har studenter hos sig. Det blev grillat och det var väldigt trevligt. Ian drack några drinkar till maten så sen fick jag köra hem också, det var kul och alla överlevde så det gick ändå bra! Största problemet var att jag satte på vindrutetorkarna varje gång jag ville blinka... Men förutom det gick det ändå att köra med ratten på fel sida och på fel sida av vägen. 
 
Studenterna som bodde hemma hos den andra Ian bjöd med oss till Waiheke Island så jag och Eri åkte iväg i morse för att se ön! Även för att sola och bada men det blev ytterst lite av den varan faktiskt. När vi kom till ön bestämde vi oss för att dela upp oss för de andra hade varit där innan och jag och Eri ville åka på en tour. Sagt och gjort satt vi segan och höll på att dö på enn alldeles för varm buss. Tycker det är ytterst tråkigt att de har fönster på guide-bussarna, hade velat ha det öppet. Både för att få lite luft och för att kuna ta bättre bilder men annars så guiden bra och han släppte av oss på några ställen så att vi kunde ta bilder.
 
Sist släppte han oss i själva byn och därifrån gick vi till en strand och åt vår picknick som Ian hade fixat till oss och jag badade också. Det var inte mysigt allt, typ kallare än i Sverige, stor besvikelse. Sen avslutade vi det hela med en Iced Mocha medan vi fick vänta en halvtimma på bussen då tabellen var högst otydlig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0