Coromandel.....igen

Ja, jag var ju i Coromandel för nårga veckor sedan men det var bara över en dag och det kändes mest som att vi satt i bilen hela tiden ärligt talat, så det fanns mer att se och göra och njuta av! Vi hade från början planerat att åka på fredagkväll och stanna till söndag men sen ville vi gå på den festivalen jag skrev om i förra inlägget och det kunde vi ju då antingen göra fredagkväll eller söndagkväll. Eftersom vi inte behövde betala för en extra dag med bilen och en till natt på vandrarhem om vi gick på fredagen så blev valet rätt så enkelt! I och med etta ville vi dock komma iväg så tidigt som möjligt då vi visste att det kunde ta upp till 4 timmar att åka dit. Biluthyrningen öppnade klockan 8 så vi möttes 7.30 och gick dit gemensamt. Bilen vi fick var hur söt som helst! Pytteliten men så gullig! Vill ha en sån bil. Ingen aning om vad det var för märke, kände inte igen det så nu kommer jag inte ihåg. 
 
Vi kom iallafall iväg i tid och var framme vid Cathedral cove 2 och en halv timma senare. Promenaden kändes mycket kortare dennan gången av nån anledning, vet inte varför. Sen spederade vi några timmar där på stranden. Det var så klart helt underbart och vi hade verkligen jättetur med vädret hela helgen. Bara blå himmel och solsken. Sedan åkte vi vidare mot vårt vandrarhem. Denna sträckan fick jag köra. Jag tycker det är roligt att köra här faktiskt, dooooock råkade jag när jag skulle svänga vänster ut efter att vi varit och handlat mat glömma bort att jag är i Nya Zeeland. Svängde ut på fel väg.... och det var kant mellan de olika riktningarna... så var tvungen att backa. Det var iofs så klart inga problem då det uppenbarligen inte var några andra bilar som körde där just då (uppenbart eftersom ifall andra bilar hade kört där hade jag ju sett vilket håll de kör) Men men det är sån som händer, alla gör det en gång, jag hade bara oturen att jag inte bara kunde köra in i rätt körfält direkt. 
 
Vandrarhemmet var mysigt, vi fick vår egna lilla stuga så det var kul. Vi lagade spagetti och typ köttfärssås, kan inte riktigt kalla det köttfärssås med gott samvete men tänk på att vi är fattiga studenter i ett vandrarhem utan några som helst bas ingredienser och väldigt outrustat kök. Men det var gott iallafall! Vå plan var från början att sedan efteråt åka till hot water beach på kvällen men en av tjejerna som var med kände sig sjuk så vi bestämde oss för att stanna hemma och åka dit morgonen efter. Det var nog lika bra för vi andra var också väldigt trötta. 
 
Vet att jag lagt upp i princip samma bilder tidigare men det är så fruktansvärt vackert (kan någon ge förslag på andra liknande adjektiv???) här så vill visa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0